Service design
Design thinking voor je diensten
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk. Hoe maak je van dat ontastbare moment een onvergetelijke ervaring? Een experience die maakt dat je klanten terugkeren? Door onze skills als ontwerper toe te passen op je dienstverlening. Via empathie en cocreatie leggen we de wensen en de noden bloot van je gebruikers, aankopers, installateurs, medewerkers en andere stakeholders. Concreet? We gaan aan de slag met persona’s, customer journey mapping, service blueprints en meer. We onderzoeken, prototypen en testen met kleine stappen. Remember: we willen niet zomaar een sprong, we willen die quantumsprong die je een ongekende voorsprong geeft.
Design for public services
Hoe richt je als overheid effectief én efficiënt je dienstverlening in? Simpel. Door je te focussen op de behoeften van de burger. Door niet het aanbod maar de vraag centraal te stellen. En daarom ontwikkelen wij tools om je organisatiecultuur klantvriendelijker te maken. Waarover gaat het? Over het vergroten van een draagvlak, over alle neuzen in dezelfde richting tot zelfs het hertekenen van een organigram.

Design for (public) spaces
Een nieuw architecturaal project in de steigers? Denk eerst na over je dienstverlening en andere processen. Kijk door de ogen van je gebruiker en stem het nieuw ruimtelijke concept hierop af. Of met andere woorden: de architectuur en de inrichting zijn instrumenteel aan de dienstverlening en de klantenervaring. Met deze service zitten we al jaren mee aan de ontwerptafel van gerenommeerde architecten.

Design for social impact
De toekomst zal beter zijn dan het heden. Dat is onze drijfveer. Vertrekpunt van elk innovatieproces is dan ook: wat heeft een mens nodig voor een beter leven? Social innovation gaat nog een stapje verder. Hier graven we naar wat anders kan voor de meest kwetsbaren. De oplossingen die hier komen bovendrijven zijn vaak het resultaat van participatieve processen met verschillende stakeholders.

Customized serious games
Wil je verandering introduceren in je bedrijf, je medewerkers tot nieuwe inzichten brengen? En dat op een innovatieve, creatieve en interactieve manier? Samen met het Leuvense strategie-adviesbureau shiftN ontwikkelden we Serious games. Geen spielerei maar een ontwikkelingstraject op maat. From scratch om zo de cultuur, taal en strategie van de klant optimaal te weerspiegelen.

Design for Public libraries: de bibliotheek van de toekomst
Van stilteplek naar belevingscentra. Pars Pro Toto onderzocht de evolutie van de bibliotheek. Bezoekers hebben vandaag immers andere noden en wensen dan enkele jaren geleden. Het is de bezoeker die bepaalt waar de lat ligt. En aan ons om die nog hoger te leggen. Hoe uit zich dat in dienstverlening en infrastructuur? We goten dit onderzoek in een praktisch script, toepasbaar op elke bibliotheek.
