ABC Engines

Rebranding

Onze opdracht
  • Productinnovatie
  • Branding
  • Service design
Het project

Anglo Belgian Corporation (ABC) from Ghent has more than 100 years of experience in developing and producing engines and generators for maritime, railway and other power applications.
To effectively communicate this visually, ABC chose the expertise of Pars Pro Toto; we understand the story behind these technical and industrial products and provide design support to take both the brand and the products to the next level.

Branding van de motoren

De industriële motoren en generatoren zijn indrukwekkend groot. Onze vormelijke aanpak maakt dat dit product een leesbaarder geheel wordt en zijn sterktes nog beter visualiseert. Over heel het gamma heen zorgt dit voor een consequente beeldtaal. Work in progress!

Rebranding

De rebrandingsoefening, naar aanleiding van het feestelijk jubileum, toont dat het bedrijf helemaal mee is met zijn tijd. De geschiedenis, de traditie en het vakmanschap worden in een nieuwe, hedendaagse vormgeving gegoten. Deze uitstraling is een belangrijk facet met het oog op het vinden van de juiste technische arbeidskrachten voor een bedrijf in volle ontwikkeling. De rebranding omvat bijna alle visuele aspecten; van logo over beeldtaal tot aan signalisatie en vormgeving van het bezoekersgedeelte.

Havendag Gent

Om tijdens de Havendag efficiënt te communiceren, gebruik je best eenvoudige grote visuals. Pars Pro Toto creërde opvallende alter ego’s voor de verschillende motorenreeksen van ABC. Olifanten staan symbool voor de krachtige motoren van locomotieven, walvissen voor schepen, neushoorns voor kranen en ijsberen voor krachtcentrales. Elk vormgegeven in een beeltaal die technisch vernuft, kracht en verwondering oproepen. Met succes toegepast op tijdelijke XL showrooms in de haven, give-aways, infoborden, en signalisatie.

Ook een briljant idee?

Op zoek naar een partner om dit mee uit te werken? Ga met Pars Pro Toto in zee.