Bebat

Inzamel units & Villa Pila

Milieuorganisatie Bebat vindt zichzelf opnieuw uit dankzij innovatief product design van inzamelpunten. De sterkte van dit product? Hun herkenbaarheid. Het resultaat van een intelligente rebranding.
Onze opdracht
  • Product design: ontwerp herkenbare, gebruiksvriendelijke en efficiënte inzameldozen
  • Branding: van merkbekendheid naar merkbeleving
Het project

Bebat beheert een reeks inzamelmodules voor verschillende locaties (retailpunten, scholen en overheden, outdoor containerparken). Al deze units werden ontwikkeld en geproduceerd door Pars Pro Toto. Op een handige, zichtbare en efficiënte manier kunnen we zoveel mogelijk afgedankte batterijen inzamelen. Een goede vertaling van de merkwaarden én een verhoging van de merkbekendheid is een gevolg van deze inspanningen.

Herkenbare inzamelpunten

Pars Pro Toto ontwikkelde en produceerde alle inzamelpunten. Verder stonden we in voor een correcte vertaling van de merkwaarden én een verhoging van de merkbekendheid. We volgden het proces van A tot Z op. Van benchmark, 3D-modeling/prototyping en engineering tot het ontwerp van pictogrammen en uiteindelijk massaproductie. Grote troef van dit project? De versterkende match tussen product design en brand design

Villa Pila: van merkbekendheid naar merkbeleving

Villa Pila is een interactief bezoekersparcours voor leerlingen van de lagere school (van het 3e tot het 6e leerjaar). Op een creatieve manier worden ze ondergedompeld in de wereld van de batterij. Pars Pro Toto ontwikkelde het parcours: van concept tot en met uitvoering, communicatie en website inbegrepen.
Een inspirerende merkomgeving met impact op de bezoekers. ‘Een voorbeeld van excellente bedrijfscommunicatie’, aldus vele bedrijven die de Villa bezoeken.

Interesse in samenwerking?

Op zoek naar een partner om je merk een boost te geven? Benieuwd naar onze aanpak?