Générale de Téléphone

Baby Seat en Studio ID

Hoe krijg je een baby op een pasfoto? En hoe val je als fotostudio op in een publieke ruimte? Met deze vraag klopte Générale de Téléphone, marktleider in het maken en ontwikkelen van pasfoto's, bij ons aan. Pars Pro Toto tekende voor een duidelijke en herkenbare merkidentiteit. Van productontwikkeling fotostudio tot branding.
Onze opdracht
  • Product design & branding: Een duidelijke en herkenbare identiteit creëren voor fotostudio’s en aanverwante producten.
  • Product engineering: Innovatieve oplossingen bedenken voor een doelgroep die zich niet makkelijk laat fotograferen.
Het project

Met meer dan 180 winkels in Frankrijk is Générale de Téléphone marktleider in het maken en ontwikkelen van pasfoto's. Visueel was deze positie echter niet zichtbaar in de winkelpunten. Pars Pro Toto zorgde voor een strategische make-over.

Product design fotostudio voor baby’s

Een robuuste stoel die verdwijnt op de foto! Générale de Téléphone vroeg het ons, wij realiseerden het. Met deze stoel krijg je zowel baby’s als kleine kinderen voor de lens.

De vormgeving van de stoel zorgt ervoor dat het hoofd van het kind in de ideale positie blijft voor reglementaire pasfoto’s. Dankzij de transparante kunststof is de stoel niet meer te zien op de pasfoto zelf. Een geniale verdwijntruc.

Merkidentiteit voor fotocabine in winkel

Voor professionele fotografen ontwikkelden we een unit die alle noodzakelijke elementen combineert in één oplossing. Een otocabine die ook nog eens handig, sober en professioneel oogt. Geen gedoe meer met reflectieschermen, passing van personen, lichtinstelling of bekabeling die in de weg ligt.
Ook voor deze opstelling ontwierpen we een speciale babystoel. Pasfoto’s van elke baby, hoe jong en spartelend ook, doorstaan vanaf nu de test. Bijkomend voordeel: een duidelijke merkidentiteit. In de winkel kan je niet naast de cabine kijken.

Interesse in samenwerking?

Op zoek naar een partner om je merk van een make-over te voorzien? Benieuwd naar onze aanpak?